رشد مثبت گردشگری فرانسه پس از دو سال

طبق آمار و ارقام رسمی منتشر شده، صنعت گردشگری فرانسه که یکی از موتورهای اقتصادی حیاتی این کشور محسوب می‌شود و طی دو سال گذشته با بروز حملات تروریستی صدمات زیادی را متحمل شده بود، در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ با افزایش ۴ درصدی ورود گردشگران، دوباره به روند مثبت خود بازگشته است. همچنین میزان اقامت‌های شبانه در میان گردشگران داخلی فرانسه در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ با رشد ۴/۳ درصدی در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته آن همراه بوده است، این در حالی است که اقامت گردشگران خارجی در این بازه زمانی ۲/۹ درصد رشد داشته است.

گردشگران داخلی و توریست‌های کشورهای همسایه دلیل اصلی رشد گردشگری فرانسه در چند ماه اخیر بوده‌اند؛ این در حالی است که گردشگران آمریکایی، بریتانیایی و به‌ویژه چینی‌ها و ژاپنی‌ها همچنان نسبت به بازگشت به فرانسه محتاط هستند. بر اساس آمار موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، کشورهای بلژیک (۹/۹ درصد)، اسپانیا (۷/۷ درصد) و سوئیس (۸ درصد) بیشترین رشد را در اعزام گردشگر به فرانسه داشته‌اند و حضور گردشگران آلمانی ۵/۳ درصد و آمریکایی ۱/۹ درصد رشد داشته است. با این وجود، حضور گردشگران بریتانیایی در فرانسه با منفی ۳/۴ درصد، گردشگران چینی با منفی ۶ درصد و گردشگران ژاپنی با منفی ۱۹ درصد همچنان سیر نزولی دارد.

اگرچه گردشگری در دو سال اخیر یکی از قربانیان اصلی تروریسم در فرانسه بوده، اما این کشور در سال ۲۰۱۶ در مجموع بین ۸۲/۵ تا ۸۳ میلیون گردشگر جذب کرده و با اختلاف کمی نسبت به آمار ۸۵ میلیون نفری سال ۲۰۱۵ همچنان پربازدیدترین کشور جهان باشد. صنعت گردشگری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ۲ میلیون شغل در فرانسه ایجاد کرده است و این صنعت ۷/۳۴ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.